İbibik horoz ile kurnaz tilki

İbibik horoz ile kurnaz tilki

Nicedir gözüne kestirdiği ibibik horozu tuzağa düşürmek isteyen kurnaz tilki, yolunu gözlerken ak­lına bir hinoğlu hinlik gelmiş. Doğru ibibik horozun tünediği ağacın altına koşmuş. “Müjde, müjde horoz kardeş!” demiş. “Hani dünyada kanlı bir savaş vardı, hayvanlar birbirleri­ne düşmüştü, herkes birbirinin gözünü oyuyordu bildin mi?” 7

İbibik horoz;

“Bildim, bildim,” demiş. “N’olmuş şimdi?”

“Savaş bitti, barış oldu. Şimdi bütün hayvanlar kardeş artık. Kimse kimsenin düşman, değil, herkes dost, herkes candan. Sana da müjdeyi ben getir­dim. Hadi, in şu ağaçtan da sarılıp öpüşelim, barı­şı, kardeşliği, hayvan dostluğunu kutlaydım.”

İbibik horoz;

“Aman ne sevindim, ne sevindim buna,” demiş. “Tabii ya, bütün hayvanlar kardeş olmalı, birbirleri­ni sevmeli, birbirlerine sayg, duymalı, dostluk gös­termeli. A, dur bakayım, şu karşıdan gelenler de kim? Ha, iki tazıymış! Onlar da müjdeye geliyor ol­malı.”

Tilkinin kuyruğu dikelmiş.

“İki tazı mı?” demiş, sormuş: “Bu yana mı geliyoarlar?

“Evet, bu yana geliyorlar. Hele dur, ben de ağa-ı undan ineyim, dördümüz birden barışı, kardeşliği, dostluğu kutlayalım, sarılıp öpüşelim kardeş kar­deş.” ^

“Yoo,” demiş tilki. “Yoo, benim şu anda akiıma geldi, çok acele bir işim var. Üstelik yolum da uzun. Barışı, kardeşliği, dostluğu kutlamak başka bir güne kalsın. Ben gideyim şimdi, hadi hoşça kal!”

Bir anda yok olmuş. İbibik horoz;

“Ya,” demiş ardından. “Tilkiden tilkisi de var bu dünyada. Ne haber!”

Published in: on Ağustos 11, 2009 at 10:29 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://masallaroku.wordpress.com/2009/08/11/ibibik-horoz-ile-kurnaz-tilki/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

